מהו תפקידו של לוח החשמל?
לוח החשמל הוא כמו מרכזיית החשמל בבית. הוא מקבל את אספקת החשמל מחברת החשמל ומפיץ אותו לכל אחד מהמעגלים המספקים את הנורות, השקעים, והמכשירים ברחבי הבית. הלוח כולל מספר רכיבים אשר מטרתם להגן מפני שריפה וגם מפני עומסים או קצרים חשמליים במערכת החשמל.
לוח זה הוא תיבת פלדה עם דלת צירית או פנל הרמה בחזית. כל מפסק נשלט באמצעות מנוף שניתן לכוון ידנית למצב ON או OFF.

בכל החלפה של לוח חשמל או התקנה חדשה ישנם חלקים נדרשים שיש לטפל בהם.

פקק ראשי
לפקק הראשי שני תפקידים: האחד, לנתק את הזרם החשמלי בבית בעת תיקון כלשהוא והשני הוא לנתק את החשמל כאשר יש עומס יותר וזאת כדי למנוע התחממות של הקו הראשי.

ממסר פחת
תפקידו העיקרי של של ממסר הפחת הוא להגן מפני התחשמלות וכן הוא לקפוץ ולנתק את הזרם החשמלי במקרה של זליגת חשמל ממכשירים החשמל בבית.

מספר מפסקים
בכל לוח חשמל קיימים מספר מפסקים על פי מספר המעגלים הקיימים בבית. לכל מפסק יש ערך שונה וזאת בהתאם למעגל עליו הוא אחראי. חוטים דקים יכללו פקק נמוך וחוטים עבים יכללו פקק גבוה.

מוליך הארקה
מוליך הארקה הוא למעשה המוליך המחובר באופן ראשי החל מפס הצבירה ועד לתשתית המים הראשית של הבית. צבעו של מוליך ההארקה הוא לרוב צהוב עם פס ירוק מעליו.

פסי צבירה וגישורים
פסי צבירה מהווים את ריכוז חיבורים המשמשים לחיבור האפס ולחיבור הארקה ראשית וגישורים הם החיבורים שמגשרים בין כל הפקקים בלוח החשמל.

מי מבצע החלפת לוח חשמל בבית?

החלפת לוח חשמל או התקנה, או למעשה כל עיסוק עם לוח החשמל חייבת להתבצע אך ורק על ידי חשמלאי מוסמך.
לוח החשמל דורש הבנה וניסיון רבים בכדי שהוא יפעל כמו שצריך. התעסקות חובבנית ולא מקצועית עלולה לגרום לתקלות רבות ואף לסכנה ממשית.

כמה עולה החלפת לוח חשמל בבית?

חשוב לדעת שאין מחיר אחיד וקבוע בעבור שירות החלפת לוח חשמל כיוון שישנם מספר סוגים של לוחות חשמל והמחיר נקבע לפיכך.
ישנם מקרים של לוח חשמל חד-פאזי שמותקנים בו 10 פקקים ומצד שני ישנם בתים שמותקן בהם לוח חשמל תלת-פאזי עם למעלה מ-10 פקקים.

סוגי תקלות נפוצות בלוחות חשמל

שריפה בלוח החשמל: מריחים ריח שרוף המגיע מארון החשמל? רוב הסיכויים שאחד מהפיוזים נשרף! במקרה זה אתם חייבים להזמין לחשמלאי מוסמך אשר יבדוק מהו מקור הבעיה ויאתר את הפיוז השרוף. במקרים מסוימים שריפה בלוח החשמל מאלצת החלפת לוח החשמל ולכן חשוב לאבחן את התקלה במהירות.

​המפסק הראשי בלוח החשמל קופץ: מפסק ראשי שקופץ עלול להיגרם בשל עומס יתר על מערכת החשמל או חלוקה לא מתאימה של החשמל בלוח ובמקרים מסוימים ייתכן ותידרשו להחליף את התשתית מחד פאזי לתלת פאזי.

חלודה וקורוזיה בלוח: במקרים שכאלו סביר להניח שלוח החשמל שלכם היה חשוף לרטיבות. יש לבצע בדיקה מעמיקה של המערכת ולבדוק כי לא נשקפת סכנה ממשית כיוון שמים מוליכים חשמל וזה עלול לגרום להתחשמלות.

​רעשים וקולות מתוך לוח החשמל: שומעים רעשי זמזום מלוח החשמל? ייתכן ויש מספר חיבורים רופפים ולכן הרעשים יופיעו בעת הפעלה של מכשירים חשמליים מסוימים בבית. גם במקרה זה, חשוב שתזמינו חשמלאי מקצועי אשר יבדוק את לוח החשמל ויוודא שלא ייגרמו תקלות חמורות ואולי אף שריפה.

חשמלאים מוסמכים

במידה ואתם זקוקים לשירות החלפת לוח חשמל, אצלינו ברוזנפלד חשמלאי בקריות תמצאו צוות חשמלאים מוסמכים ומורשים לביצוע כל עבודות החשמל.
לכל אחד המחשמלאים שלנו יש ניסיון רב בתחום ואנו מתחייבים לשירות אמין, מקצועי והגון במחירים נוחים במיוחד. אנו זמינים 24/7 כך שתוכלו ליצור עמנו קשר בכל עת.