האם אתם צריכים להחליף את המפסק הראשי בארון החשמל שלכם? אם אתם חושבים להחליף לבד את המפסק הראשי בארון החשמל שלכם, זה לא מומלץ. נדרש ידע וניסיון לעבוד עם מערכת חשמל, במיוחד בהחלפת רכיבים.

האם יש צורך להחליף את המפסק הראשי ומתי?

במצבים בהם הציוד החשמלי הוא יותר גבוה מהספק החשמל שמספקת לנו חברת החשמל (צריכת אנרגיה גבוהה), ייתכן שתתצטרכו להחליף את המפסק הראשי. חשמלאי מקצועי ימליץ להחליף את המפסק ממפסק חד-פאזי למפסק לתלת- פאזי במרבית המקרים. אנו נחליף מפסקים גם במקרים בהם המפסק אינו פועל כשורה ואינו ניתן להרמה או ניזוק מבלאי. ייתכן שתצטרכו להחליף גם את המפסק אם אתם מוסיפים שעון שבת. זה מחייב את התאמתו של המפסק לפי הסוג. זה קורה לרוב כאשר הלוח ישן.

מה ההבדל בין מפסק ראשי תלת פאזי לאחד פאזי?

אנשים רבים שואלים אותנו לא פעם כיצד לזהות האם המפסק בלוח חשמל הוא מפסק ראשי חד פאזי או תלת פאזי. קל מאוד לענות: למפסק תלת פאזי יש שלושה מתגים (לחצנים שחורים) המחוברים זה לזה, בעוד שמפסק חד פאזי הוא נתיך יחיד הממוקם באופן עצמאי ממפסקים אחרים בארון. החלפת מפסק ראשי תלת פאזי יקרה יותר ועולה לרוב בין 350 ל-650 ש”ח.

החלפת מפסק ראשי של לוח חשמל

המפסק הראשי של לוח חשמל מקבל חשמל מחברת החשמל באמצעות מד החשמל. משם, הכוח נשלח לממסר ההפחתה (הגנה מפני מפסק חשמול) ולאחר מכן למנגנונים האוטומטיים. המפסק הראשי מגן מפני עומס יתר וקצר חשמלי. ישנם שני סוגים של מפסקים בלוח חשמל. מפסק חד פאזי בעל יציאה אחת וכניסה אחת, ומפסק תלת פאזי בעל שלוש יציאות. המפסק הראשי, המכונה גם “מפסק חצי אוטומטי”, ממוקם בצד ימין של הלוח. זה מונע מהזרם לחרוג מהערך הרשום. המפסק צריך לקפוץ לעתים קרובות יותר מאשר לא כדי לציין שהפאנל אינו מסוגל לשאת את העומס. יש להחליף אותו.

כל מה שצריך לדעת על לוחות חשמל

לוח החשמל של הדירה משרת שתי מטרות חשובות. ראשית, הוא משמש כנקודת כניסה לחשמל ומספק חשמל לכל נקודות החשמל. הפאנל מאפשר גם ניתוק מבוקר של חשמל בדירה לעבודות חשמל, למעגלים ספציפיים או לכל הדירה. הלוח גם מגן על מעגלים חשמליים בדירה מפני עומס יתר או קצרים ומונע שריפה מחשמל. לוח החשמל גם מגן על הדיירים מפני התחשמלות בתנאי שיש בו מפסק.

מה הייתה הפעם האחרונה שהייתם צריכים להחליף מפסק ראשי?

לפעמים האיזון בין השלבים יכול לגרום למפסק החשמל הראשי לכפול. עדיף לפנות לחשמלאי בחיפה על מנת לבדוק את המפסק לאיתור חלוקות לא מאוזנות ולברר את הסיבה. אם מכשירי החשמל של הדירה צורכים יותר חשמל, כדאי להגביר את הזרם ל-40 אמפר או תלת פאזי.